Friday, September 3, 2010

:: sharil salah beli camera ::

hekhek..

kisah nih da lame berlaku ekceli.. tp bru skunk mcm berkesempatan mau berstori-mori..
alkisahnya begini..

pd satu hari sabtu yg hening (around Feb dis year), aku & faiz (ofismate) plan utk survey hotel as a venue utk SPM Motivation Camp 2010 (satu prog amal yg kompeni aku jalankn utk memotivate kanak2 pelajar SPM).. so, dlm kul 10 gitu, kitorg gerak ke Cherating (sbb dekat ngn area Kerteh).. 1st skali kitorg g Suria Cherating Beach Resort.. smpi sane amik gmbr, survey2 sume (kami dilayan ngn begitu mesra skali.. i like!!), manager resort tuh pon offer lunch kt cafe diorg.. so, kitorg yg mmg suke mkn free (tp kami berpura2 mcm shy2 cat), trus memilih menu yg seswai utk perut ketika itu..

tgh duk best melantak smbil layan sorg sales exec kt situ berceloteh, tibe2 dtg member baik lg sengal kitorg i.i Sharil.. ntah dr mane mamat nih dtg, tibe2 da tercongok kt suria cherating.. pastuh kitorg pon berkata..

Aku & Faiz > aril, order la pape yg patut..
Sharil > xpe laa.. aku order air jek.. [ekceli die xtau dapat mkn free.. die ckp kalo die tau, die order byk2..=P]

hmm.. kitorg pon buat bodoh jek laa.. air pon air je laa.. perut die bukan perut kitorg kn?? hehehe~

selepas jln2 tgk bilik, compound sume, kitorg mcm berpuas hati ngn harga dn jnji2 manis yg ditawarkan.. pastuh tibe2 mcm malas nk g survey tmpt len.. huhu.. terus kitorg decide nk resort tuh.. wahhh pantas ok..

lepas da settle sume.. tibe2 dpt idea giler.. dr cherating trus kitorg ke kuantan.. kete sharil tggl situ, pegi ngn kete aku jek..lgpon, kebetulan no aku kne bar.. so nk cari maxis byr hutang.. huhu.. sharil lak dan2 jek ckp nk beli camera..

so kitorg trus ke east coast mall kuantan.. sementara aku g cari maxis centre, si sharil ngn faiz g SONY usyar camera.. bile aku da settle n g sane, sharil mcm da decide nk beli model mne.. lgpon time tuh de chinese new year sale.. mcm dpt byk gler discount..

di bwh adalah perbualan kami..

aku > ko nk yg nih ke??
sharil > yg nih laa.. murah jek.. kalo hari biase nih almost 700 harga die.. tp sbb chinese new year, harga die 400 jek..
faiz > murah nih.. bp megapixel?? 
[perbualan seterusnya adalah perdebatan mengenai buruk baik mp besar atau kecil.. malas nk layan diorg berdebat]
aku > nk kaler ape nih??
sharil > silver laa.. hitam common sgt..
aku > setuju!! kaler siler nih nmpk mcm cam nih cam mahal.. so beli silver laa..
[pastuh kitorg berhujah psl kaler itam x cantik, memuji2 kaler silver yg superb]

then, sharil settlekan pasal payment.. aku x layan sgt.. die sibuk berckp2 ngn tuan kedai.. faiz lak duk usyar gadgets len yg de lam kedai SONY tuh.. aku lak keluar jap tp da lupe g mne]

dlm 10 minutes kemudian, aku masuk balik kedai tuh.. tgk2 time tuh sharil da settlekn payment sume.. kelihatan die duk belek2 cam yg bru die beli..

aku > da byr da??
sharil > da.. 

pastuh aku mcm kepelikan melihat cam tuh..

aku > eh sharil.. knape kaler itam?? bkn td nak kaler silver ke??
sharil > (muka terkejut).. ehhh.. aah laa.. knape beli kaler itam nih.. 
aku > brader, leh x kalo die nk tukar kaler silver.. die xnk kaler itam..
brader jage kedai > aiyaaa.. sudah tableh maa.. sy suda key in itu kaler itam dlm system.. tableh tukar suda..
aku > adoiiii..
sharil > ehh xpe laa.. aku suke jek kaler itam nih.. smart.. (wahhh3.. dan2 ek sharil suke kaler itam.. td berbuih mulut kutuk2 kaler itam, puji2 kaler silver)
aku > sengal.. aku nk cite kt faiz ko salah beli cam kaler itam..

ngn tergopoh-gapah aku ke arah faiz dan bercerita dr a - z.. wahhhh.. ape lg.. kitorg bantai gelakkan sharil.. giler klaka ok mamat tuh.. nk sedapkn hati sendiri trus jek ckp suke kaler itam~~

kuar jek dr east coast mall, kitog g pantai teluk cempedak utk mkn cempedak.. eh bukan2.. utk amik gmbr.. sje la kn nk testing cam itam bru sharil.. kualiti gmbr mmg superb laa.. nak2 aku nih pandai amik gmbr.. lg laa kan.. pastuh aku kn fotogedik.. bergaya sakan la time tuh..
huhu.. sharil mmg klaka!! 


nih faiz ngn sharil..


my handwriting.. =)


3 of us

p/s: lepas tuh sharil da transfer kl.. so da lame x jmpe die.. TT.TT

0 comments: