Tuesday, September 21, 2010

roller coaster

hoho.. road tax leh renew 6bln jek sbb ade saman.. marah btol.. da la org xnk byr saman.. eiiii selagi x byr saman, hidup seperti dihantui oleh pihak polis dan juga jpj.. 

dah2.. xnk ckp psl roadtax.. skrg nk ckp psl roller coaster.. sape x takot naik roller coaster agkt tangan!! sape takot, agkt tangan pastuh turunkan balik.. anda bkn yg kami cari.. huhu.. pape laa, yg penting, sy tergolong dlm golongan yg berani dan takot nek roller coaster.. huahuahua~ cane tuh??

1st time aku menunggang roller coaster time blaja kt mtrx dulu.. time tuh blaja kt Matrix Melaka.. setahun jek.. kt Masjid Tanah.. best woooo.. duk kt blok B5 yg terkenal berhantu.. gerun wooo.. suasana blok sgt malap dan suram.. very the scaryyyy~

ceritanya bermula apabila jaja (rumet aku selain Ada - kami bertiga jek 1 bilik.. 1 katil kosong lepas fai kuar sbb g over the sea) mencadangkan agar kami yg jarang sgt keluar selain ke pekan masjid tanah utk membeli Snek Ku (tagline femes : Without You, Without Fun) bermalam di rumahnya di dengkil.. selain bermalam, kami juga dicadangkan utk ke KL berfoya2..

jaja bwk kitorg ke time square.. nih 1st time aku ngn ada jejak kaki ke time square.. mklom laa.. aku org tganu, ada org melaka.. jarang kuar negeri sendiri.. mklom laa.. zon selesa.. ngeh2~

kalo da ke time square, xde mende len yg femes di situ selain cosmos world (ke ape kejadah namenye.. malas nk google).. awal2 smpi excited gile.. sume mende pon nk main.. tp mnde yg paling best main aku rse DNA Mixer.. pusing2 terbalik2 tergolek2 mcm ayam golek.. scary woooo.... seterusnya yg lain2 adalah permainan kanak2 yg kitorg naik smpi beratus kali..

acara kemuncak adalah apabila ada mengajak kitorg naik roller coaster.. mak aiii.. da la tggi.. nmpk die punye track pusing2, mendaki tinggi, menjunam laju.. ouh takot2!! tp disebabkan aku merupakan seorg gadis yg dilahirkan sebagai seorg gadis yg cool, aku beranikan diri.. 

mula2 lepak dalam tuh xyah cite laa betapa cuaknya aku.. hanya Allah yg tau.. pelbagai doa aku bace lam hati termasuk ayat kursi dan doa makan.. ada lak mmg sgt slumber.. xde lgsg kecuakan tergambar dimuka beliau.. gler tenang minah nih.. pastuh die ckp.. alaaa.. mase kt genting, nenek aku naik roller coaster 5 6 kali.. fuyooo!!

pastuh, bile roller coaster da mula bergerak, aku mcm nk menjerit2.. rase mcm 'BODOHNYA AKU NAIK MENDE BODOH NIH!!' xpon jerit mcm nih.. 'AKU NAK TURUN!! (sambil air mata berjuraian..TT.TT)' Tp disebabkan aku seorg yg cool, aku tidak endahkan itu semua.. aku cuba bertenang sambil mnyanyi lagu purnama merindu nyanyian Simply Siti.. bile da makin laju dan keadaan roller coaster tidak menentu, aku tutup mata dan terdiam.. takot sgt smpi xleh nk jerit.. hahahaha.. ada ngn jaja siap jerit2 sekuat hati sampai nk pecah gegendang telinga aku..

pastuh ada ckp, "syida (kwn2 skolah ngn mtrx panggil aku syida.. aku lg selesa ngn name nurul.. sekian), bukak mata!! jgn pejam mata!!"

aku pon try la bukak mata.. waaaaahhhhhhh!! tinggi!! takot!! aku pandang sebelah, ada mcm sedang berseronok.. giler pejuang berani mati minah nih.. tp korg.. bile kite da bukak mata, mmg hilang rase takot.. bile da sampai, kitorg x turun pon.. kitorg nek lg 7 8  kali sampi kitorg bosan dan dihalau turun sbb org belakang ramai lg nk naik.. ngaaa~

tp tuh kisah dulu2.. time tahun 2004..

ini kisah tahun 2010.. 

bulan 3 ke bln 4 tahun nih aku da lupa.. aku, aini, nadz dan naimah (semua keje PETRONAS tp base lain2.. aini ngan nadz kl, aku kerteh, naimah melaka).. kitorg g genting.. hoho.. smue org pon 1st time g genting hari tuh.. giler ketinggalan.. tp ade kitorg kisah?? hahaha.. bile smpi jek genting, org mmg ramai sgt.. mcm sarang semut.. ekceli aku x suke ke tmpt yg ramai org tp nk buat cane.. xkan aku nk halau semua org suruh balik.. genting bkn ayah aku yg punya.. ahmad albab yg punya.. so aku bertahan je laa di situ.. da laa panas x igt.. pastuh leh plak xtau nk main ape..

ade la lam 1/2 jam merayau tanpa tujuan.. pastuh kitorg decide!! kitorg nk nek flying coaster.. time tuh xtau pon flying coaster tuh paling menakutkan (org ckp laa, bg aku biase jek.. wahhh berlagak.. hihi).. haaa.. kalo nk naik flying coaster kne byr asing.. x termasuk lam pakej.. kne byr rm 10.. pastuh kitorg pon naik laa kan.. aku ngn spek x bukak naik smbil skali lg berdoa dlm hati..

pastuh, flying coaster pon mula jalan.. masing2 da menjerit ketakotan.. aku mcm biase diam aje.. pastuh aku dgr nadz jerit.. 'Nurul, takot!!'.. aku dgn cool ckp, 'rilex nadz!! chill!! bukak mata, jgn pejam' wahhhh.. da mcm ada kan aku.. huhu

mula2 die bergerak perlahan.. then, bile da berpusing2 naik makin tggi, aku da cuak.. time nih laa rase gayat, nk muntah, nk kencing, menyesal, rase bodoh bercampur2 di dalam hati.. x sure laa lam hati ke lam limpa ke lam ape.. tgh cuak time tuh, xdpt nk pk sgt rase kt mne.. =P

aku da mcm x sanggup nk bygkan ape yg bakal aku tempuhi di hadapan.. disebabkan itu, aku menutup mata dan menikus.. kitorg berpusing2, tunggang terbalik, dgn spek aku yg mcm nk tercampak.. abg tuh laa.. aku nk letak spek bwh, die ckp xpayah.. da laa spek aku, bkn spek die pon.. menci!! kembali kpd keadaan flying coaster jek.. lepas beberapa minit bersabung nyawa, akhirnya tamat.. habis.. the end.. da smpi bwh dgn selamat.. masing2 muka pucat x igt.. time nih da rase perasaan bodoh menipis sikit.. lalala~

bile da kt bwh, smue pon sibuk bercerita perasaan masing2.. nadz sgt terkejut bila dgr aku tutup mata.. korg nk tau sbb ape?? sbb dr awal smpi hbs, die bukak mata!! hahaha.. semuanya sbb aku ckp jgn tutup mata.. last2 aku slumber jek tutup mata tnpa rse bersalah.. =P

p/s : nadz, cool laa ko bukak mata.. aku x seteguh karang hati ko laa.. syabas!!

2 comments:

miss tito said...

tapi kite x naik pon roller coaster kat genting...uwaaaa

y.u.e said...

tp atleast kite nek flying coaster ngn space shot!!