Saturday, September 4, 2010

:: bad HAIR day ::

sorry to say.. aku sedang marah yg amat.. tau bln puase x elok marah2.. aku tau.. tp nk marah kejap jek boleh x?? da xtau nk marah sape.. lepas nih aku amik wudhuk dan try to tenangkan hati yg lara nih k..

ceritanya mcm nih..

aku g satu kedai gunting rambut nih.. aku xpenah gunekan diorg nyer servis tp xsalah kn kalo mencuba.. sampai jek sane, mak aii giler ramai org kt kedai nih.. femes sgt ke?? aku pon tggu la turn kn.. ade laa lam 1/2 jam aku tggu.. smbil2 tggu tuh aku usyar laa sume org yg duk menggunting tuh kn.. sj je la tgk fesyen rambut diorg..

then, smpi la turn aku.. aku pon ckp laa ape yg aku nk die buat kn..
aku nak mcm nih..

:: rambut yg panjang kt belakang jgn diusik.. juz potong kt bahagian tepi jek.. kt bahagian tepi nih kasi potong ala2 layer.. mksd aku, kt bahagian atas pendek tp semakin ke bawah semakin panjang.. rambut blkg mmg aku nk kekalkan kepanjangan.. because i really love my hair [korg paham x??] ::

pastuh minah nih die mcm xpaham.. aku pon explain la lg.. siap tunjuk2 rambut lg.. seb bek aku x amik gunting n gunting sendiri jek.. pastuh die tnye member die.. member die nih pon explain la kt die cmne nk buat.. member die siap ckp lg panjang rambut belakang jgn usik.. pastuh die angguk2 geleng2.. mmksd aku angguk2 paham..  aku mcm da xsedap hati tp haaa.. nih laa kelemahan aku.. x outspoken.. x berani nk ckp.. kalo ikutkn aku, nk jek suruh member die jek yg potong tp sbb bdk tuh pon nk kne gunting rmbut org len..

ok.. then, die amik gunting n sikat, die memulakan operasi.. 1st skali yg minah nih buat is potong rambut belakang.. aku sgt terkejut ok time tuh.. da la potong byk.. aku da mcm hangin da.. aku mmg x senyum lgsg ok time tuh.. igt nk kuar jek dr kedai tuh.. tp nk buat cane.. kalo g kedai len pon rmbut tuh da xleh nk buat ape da.. aku pon tggu jek laa die habis potong sampai pendek.. aku ulang lg skali.. sampai PENDEK ok!!
sengal..

pastuh die leh tnye nk mcm nih la kn?? hey, tengkorak ko !! (sabar2.. bln puasa nih nurul).. aku mmg x reti nk marah depan2 ke ek?? aku juz geleng jek.. tp aku smpt senyum ok.. wahhhh.. baiknye hati aku.. siap hadiahkn senyuman.. giler fake!!

pastuh bile member die da siap gunting rmbut customer len, die dtg n ckp kt minah yg gunting rambut aku nih die nk proceed.. tp da terlambat da.. xyah susah2.. rambut aku yg cantik da kne potong da pon.. aishhhh.. hasilnya?? mmg la rambut skrg still leh ikat (mksdnye xde laa pendek sgt.. tp i don't like ok!! not my style.. haaa amik ko!!)

cane aku nk teruskan hidup ngn rambut yg aku x gemar nih?? tgk cermin pon mcm nk nangis.. hatiku terseksa.. TT.TT

wahai cik rambut, segeralah kamu panjang.. please~~ please~~ please~~
amin!!