Sunday, September 12, 2010

:: demam di aidilfitri ::

wahhh.. dgr tajuk entry kali nih pon da rase mcm nk tarik2 rambut jek kan.. rase mcm nk mengalirkan air mata pon ade.. adoiyaii~~

SYAWAL 1

time senario salam2 ngn mak ayah (sambil nangis2 ntah pape), aku mcm ok lg.. pastuh siap leh g jln raye umah pkck aku (xjauh pon.. merangkak pon leh sampai).. [dr pg smpi tengahari aku duk mesej2 ngn nadz..] pastuh layan lg family k.za dtg.. lepas diorg balik, aku tertdo (konon pnat layan tetamu).. time tuh kul 1240 cmtuh.. huhu

pastuh aku terjage lam kul 115ptg sbb family ayoh ngoh dtg (abg mak aku - yg pompuan2 jek sbb yg laki sume g smyg jumaat).. aku da rse sedikit kepeningan.. tp buat bodoh je la kan.. tp bile da salam2 ngn diorg, wife muzani, namenya niza tegur, "panasnya.. demam ke??" ntah.. aku pon rse dahi.. hmm panas.. aku pon jwb, "hihi.. ye la kot.."

pastuh bila tetamu da makin ramai dtg, aku mcm da x btol.. pening + mau muntah + mau pitam.. adeiiii.. lam kul 5ptg gtu aku da x larat nk bangun.. aku pon xtau sape yg dtg.. xsilap aku mcm sume ade.. mok long, teh, ayoh chik, abg long.. [pok joe of kos xde sbb die raye kt kedah tahun nih].. mcm aku ckp td aku mcm x btol.. dgr diorg dtg, aku kuar salam2, masuk bilik balik.. PITAM!! pastuh bile diorg nk balik, bangkit, kasi duet raye kt kanak2.. yg kaum2 ibu, kaum2 bapa xdpt ok~

belah mlmnye, family chek lak yg berkunjung.. time nih aku mmg totally x waras.. aku mampu salam ngn chek jek n then trus masuk bilik jd sleeping beauty and the beast.. maafkan aku wahai sepupu2ku.. bkn niat aku, tp mmg kpale xleh blah pening..

mlm tuh xtau pukul bp, mak aku kejut suh minum air sejuk dan tnye nk mkn ubat ke x.. malunye nk ngaku.. ekceli aku xsuke telan ubat.. ouh bukan sbb aku x suke telan ubat.. silap2!! perlu diperbetolkan disitu.. aku x reti telan ubat.. ksian kn?? kesian x kesian x?? ok x kesian~
dulu time kt skolah, bile aku demam, ksian kt kwn2 sbb aku penah campak ubat depan diorg.. =P.. sori dormmates~
pastuh time aku skolah2 dulu, biasenye mak aku akan pecahkan ubat sblm aku telan.. pastuh bile da besar nih, xkn nk mak pecahkan lg kn.. so aku gune care paling bodoh.. care itu adalah.. GIGIT SEBELUM TELAN.. mmg pahit, tp x dinafikan berkesan.. ye laaa.. drpd aku telan air bergelen2 tp ubat xnak turun ke tekak, baik xyah kn.. pastuh muntahkan balik.. huh~
haaa.. pastuh mlmnye mak aku ajak tdo skali.. waaa weee.. suke2!!

SYAWAL 2

aku igtkn aku hnye demam kejap jek, tp upe2nye demam di hari raya ke-2 lg dasat.. benci btol laa.. eh xbaik.. sakit kn penghapus dosa2 kecil.. alhamdulillah.. byk jugak dosa2 kecil aku yg telah berjaya dihapuskan.. 
hari raya ke-2 mmg da jd tradisi tiap2 tahun keluarga belah ayah aku berkumpul.. xtau laa sape pencetus tradisi nih kan.. dan xtau la plak kenape teratak buruk kitorg jd pilihan.. well, xkisah la smue tuh.. yg pntg aku dr pg smpi ptg hanya di pembaringan.. mmg loser gler hr tuh.. xleh tolong org masak2.. xleh buat pape pon.. sorry la smue..
mlmnye, plan g klinik, tp smue klinik pon tutup.. adeiii.. balik je la telan panadol.. ~~

SYAWAL 3

tibe2 jek hr nih bangun dgn pnuh bersemangat dan lebih bertenaga.. chewahhh.. tp still pening2 lalat.. bru sehat sket da berkobar2 mau g jln2 raye.. mklom la hr ry 1st ngn 2nd xleh nk jln2.. pastuh aku ngn mak aku plan nk g umah chek.. skali ambik ko.. kt round about batu 6 jam gler2.. smpi 2 jam bru smpi.. biase 30 minit da smpi umah mkck aku tuh.. 
bila da sangkut lam jam, makin pening la aku.. bru sedar sbnrnye mcm x sehat sgt lg.. huhu..
pastuh td g umah Pok Awi (abg spupu mak aku).. kali nih ayoh yg drive.. aku duk diam2 jek.. bile da nk balik, Pok Awi bg aku duet raye.. alamak!! aku da besar pnjg.. nk amik ke tidak??

aku > eh pok awi.. x payoh laa.. nurul keje doh..
pok awi > amik je laa..
aku > haa.. kalo gitu, kite tukar2 duet raye.. biase hr ry org berbalas kad ry, tp kite berbalas duet raye..
[lalu aku kasi duet 50 kt pok awi.. mmg da niat aku nk kasi.. tp x sangke die nk kasi aku duet raye]
sayang die kt aku.. igt die kt aku.. mak aku ckp die salu tnye2 psl aku.. time kecik2 dulu, aku mmg salu g umah die bile blik umah mok tok.. aku suke sgt rojak yg arwah bini die buat.. kjap jek mse berlalu..
...............................

0 comments: