Thursday, October 7, 2010

messy meeting & jackie

6 - 7 Oct

aku bangun awal giler. kul 5:30am aku dah bangun. agaknya berkobar-kobar nk masuk meeting kot. teeetttttt!! salah!! sbb bintulu awal 1 jam. kalau bangun 5:30am, maksudnya sama mcm aku bangun jam 6:30am. so, standard la tuh kan. bangun lam keadaan mamai, solat (amik wuduk dulu. tanpa wuduk, solat tidak sah), iron baju then mandi. msj Ludut suh dia amik aku jam 7:30am. ludut reply OK!!

sampai jek MLNG, terus aku sms Ali tnya meeting kt mana. sbb nih kan 1st time aku g MLNG. mana laa aku nk tau SCMD diorg ceruk mana. t kang x pasal2 sesat ke lam plant. terus si Ali dtg jemput aku. bagus2!! mcm nih laa tuan rumah. lam bilik meeting dah ada seorg dak PML. lelaki. cina. kacak. huhu. aku masuk jek, dia hulur tangan nk salam. sebagai muslimah sejati, aku ckp sorry sambil tunduk kepala ala2 minah jepun. sorry!! x main laa salam2 nih~

then, baru aku tahu nama dia jackie. ada la iras2 jackie chan sket. tang rambut. maybe sbb dia guna shampoo cap bawang. muahaha.

pastuh dtg lg sorg pkck from ABF. muslim. tp hulur jgk tangan nk salam. skali lg aku ckp sorry. sori la korg kalo termalu sendiri. kalo jackie tuh aku phm la maybe sbb dia x tau. tp yg beragama Islam xkn xtau kot. ye tak?? 

meeting berlangsung dgn agak kurang lancar bg aku. mcm x terurus. aku dgn jackie mcm terpinga-pinga xtau nak buat apa. mcm xde panduan yg btol utk kitorg berdua. everything mcm sgt kelam-kabut. kul 11, ali suruh kitorg lepak dulu sbb vendor dtg kul 12 lebih. aku ngn jackie lepak kt cafe sejam lebih bercerita psl polisi terkini dan KERETA!! muahaha. xpenah2 aku bercerita psl kereta secara bersemangat. 

ekceli mcm malas nk bercerita pasal meeting nih. tp Ali nyer manager mcm berminat ngn aku. Jangan t dia request aku masuk MLNG sudah laa. xnak aku. Ali pun ckp ada kosong sbb ada yg resign. dia tnya aku nak ke x. of kos la xnk kan. kerteh is better kot. lg dekat ngn mak ayah.

lam kul 4 camtuh baru hbs meeting. aku terus kol ludut suh dtg amik. si jackie nih lak nk tumpang sekaki [1 kaki lg dia letak luar taxi]. sementara tggu ludut dtg, kitorg bercerita lg psl kereta. dgn lebih mendalam. muahaha. smpi hotel, aku x tggu lama. mandi, solat dan terus siap. kali nih aku nk jln2 kt pekan bintulu sorg2. gamble aje.tp xde byk tmpt nk g pun. aku mkn sushi dan cari umai. lepas dpt umai, aku balik hotel. 

akhirnya berjaya gak aku dpt umai. umpama menang pingat emas angkat berat sukan komanwel. hihi. umai nih kalo korg boleh telan sushi, insyaAllah boleh telan mnde alah nih. tp aku telan pun x habis. da la mahal aku beli. aku request sikit jek tp sekor ikan dia buat. mana larat nk hbskan.

umai

mlm xde buat pape. keesokannya pun xde buat pape. tp td masa aku lam lif nk g check out, ada sorg uncle yg bg aku very the friendly tegur aku. 

'Sekolah ke??'
'Eh x. keje suda'

wahh3.. apa maksudnya tuh?? aku rase antara sbb adalah ;

a) aku nmpk muda mcm kanak2 sekolah
b) aku berpakaian yg tidak mencerminkan wanita berkerjaya
c) aku si shorty

ikut suka korg la nk pilih yg mana satu. nak semua skali pun boleh. tp aku still pegang yg a.

kul 2:30pm, aku officially meninggalkan bintulu. take care bintulu~

*****
xdapat tengok rumah panjang. semua rumah pendek2 aje. =(

0 comments: