Wednesday, October 6, 2010

everly & umai

5 Oct #2

hoho.. sambungan dr kisah smlm. setelah berpura2 tido secara kaku selama setengah jam lebih kurang, aku selamat sampai di bintulu.. lebih kurang 1:35pm.. sampai jek, terus aku cari kedai mkn kt airport.. tuh laa.. time lam flight sombong xnk lunch.. ok, ekceli bkn sbb aku sombong.. tp sbb time tuh aku da kenyang ngn asam laksa.. aku jenis yg mkn sikit, cepat kenyang, dan sgt cepat lapar balik.. ngettt!!

tp malangnya, xde kedai makan sgt dan kedai yg ada pun x ada byk choice makanannya.. aku bukanlah seorg yg memilih tp x kena ngn selera aku lak time tuh.. jd, dgn hati yg sgt lara, atau dengan lebih tepat, perut yg berkeroncong, aku naik taxi kononnya mau ke hotel.. melalui taxi H* 307, aku berkenalan dgn Ludut, the taxi driver.. hehe.. ade skandal antara kami..

Ludut, the taxi driver yg baik hati nih seolah2 perasan akan kelaparan aku.. terserlah agaknya.. muahaha.. lalu si dia cadangkan opppsss bukan si dia.. tp dia cadangkan aku makan dulu.. then dia hantarkan aku ke kedai makan yg dekat ngn area hotel.. nak kata dekat xde la dekat sgt.. ade laa dalam 500 meter.. mula2 dia nk hantar aku kt 1 kedai yg paling dekat ngn hotel.. dia kata ramai yg mkn situ.. aku tanya laa halal ke x.. dia ckp x sure tp ramai jek muslim yg mkn kt situ.. aku pon usyar la kedai tuh secara beria.. pastuh nmpk laa susunan arak yg byk.. terus x jd.. aku suh dia pusing2 area situ.. aku cari sampai dpt kedai yg btol2 mcm halal.. FYI, kt bintulu nih ada byk restoran yg letak sign HALAL besar gedabak tp serve arak.. so, berhati2 laa.. xde org pantau ke ek~~

akhirnya aku singgah kt kedai pkck melayu. order nasi goreng jek ngn air fav i.i nescafe tarik. igt nk order umai sbb Ludut ckp best. tp xde la plak. mlm jek ade. huuuu~

lepas mkn, aku bwk backpack yg besar persis seorg traveller cun melangkah ke hotel. agak kagum di sini sbb aku jln jek ke hotel. 500 meter mgkn mcm x jauh. tp kalo 1/2 km mcm jauh kan?? kan?? dgn beg yg besar tuh aku jln kaki di bwh mentari yg terik.. berpeluh2 wa ckp lu~

lepas penat berjalan sambil takut2 nk melintas jalan, akhirnya sampai jugak aku ke everly. hilang cun kejap sbb berpeluh2. kejap jek ok hilang cun tuh. please take note. hehe~

lepas check in, terus mandi dan solat. x lepak lama sgt sbb da jnji ngn ex-rumet PIPE nk jmpe lepas dia hbs kerja. nasib baik ada dia. ada laa jugak yg sudi bawak aku jalan2. seb baik husband dia involve shutdown. kalo x, segan gak aku. huhu. lam kul 5 lebih dia datang pungut aku dan bawak ke Pantai Tanjung Batu. ekceli aku yg request sbb dia xtau nk bwk aku ke mana. tuh pun Ludut yg infom. wahhh berguna gak Ludut nih kan. Pantai nih xde laa marvellous mana pon. tp ok la dari xtau nk ke mana. then, dia bawak aku dinner. lg skali aku kecewa sbb kedai ini tidak menyediakan umai. org nk mkn umai!! nk umai!! tp selaku seorg yg tidak memilih, aku redha dan bersyukur jek ngn rezeki pd ptg itu. lepak2 mkn sambil update gosip terkini. xleh lepak lama2 sbb dia nak kena g amik husband dia. then, lepas lepak, dia hantar aku ke hotel.

TSUTZUKU~

0 comments: