Tuesday, October 5, 2010

airport & asam laksa

5 oct #1

yuhuuu.. berjaya menerbangkan diri ke bintulu dgn jayanya.. sorg2 je tauuu.. hebat x hebat x?? hihi.. kagumnya dgn diri sendiri.. ini first time travel jauh sorg2 tanpa berteman.. korg pernah ke?? huuuu~

bertolak dari kerteh jam 7:50am dgn penerbangan firefly.. seronok juga naik kunang-kunang.. sampai kat subang lebih kurang jam 8:40am.. dengan perut yang mendendangkan lagu Iman Mutiara nyanyian Raihan, aku terus bergegas menaiki taxi ke KLIA.. taknak bfast sbb takot tak sempat sbb flight ke Bintulu jam 11:35am.. padahal sempat jek.. tp xpe laa.. baik berjaga2 kan.. dah laa sorg2 ketakutan kengerian.. hiiii~

smpi KLIA jam 9:30am cmtuh.. smpi jek, terus cari kedai sasaran utk bfast.. then, terus order asam laksa tanpa fikir 8,9 kali.. xtau knape.. bila g airport jek, aku order asam laksa.. bila order asam laksa jek, aku kt airport.. dah laa mahal.. ade ke 1 mangkuk RM 10.50?? tp beli jugak sbb lapar bangat.. mak kata soal makan jangan berkira.. btol2!! sy sokong mak saya.. tp selagi boleh berjimat, try laa kan.. so sementara tggu check in, aku lepak sorg2 sambil mkn slow2 sambil usyar pakwe2 hensem.. hehehe.. tipu jek.. sbb aku seorg gadis yg sgt menjaga pandangan mata.. chewahhh.. aku lepak2, mkn2 sambil baca buku.. lol

dari KLIA ke Bintulu, aku naik MAS.. seat no 19B.. duk kt tgh 2 jejaka yang x dikenali dan aku suspek diorg pun x mngenali aku.. muahaha.. boleh diorg x knal aku.. adoiii.. haaa time nih mcm nk g toilet tp segan nak ckp.. hahaha.. mula2 igt nk kencing kt Bintulu, tp tiba2 dpt keberanian dan dgn ditemani seorg pramugari terlampau dan melampau, sy berlenggang2 ke toilet.. nasib baik kencing jek.. nak berak pun segan.. kesian kat org bawah.. hahahaha [gelak jahat]

mamat 2 ekor nih plak nak kata gemuk tidak.. tp duduk conquer seat xleh blah.. sampai aku kena menguruskan badan sekurus mungkin.. duduk pun x selesa.. then, si mamat sebelah kiri tido.. xkisah laa dia nak tido kan.. tp lentok2 mcm nk head and shoulder aku lak.. x paham?? maksud aku.. kepala dia hampir2 terlentok ke bahu aku.. aku da standby daa.. kalo kena jek bahu aku, aku kasi lempang laju2 sambil ckp kuat2, 'nama saya Rain' [sila rujuk iklan head & shoulder versi Rain].. si mamat sebelah kanan lak peramah mak aiii.. semua nak tanya.. mula2 aku layankan aje.. kata 1 Malaysia.. tp lama2 perasaan menyampah pun dtg.. terus aku buat2 tido sambil berdengkur.. ok part berdengkur tuh aku tipu.. terus aku buat2 tido secara kaku tp dengan keayuan yg terserlah..

TSU TZU KU~~ [to be continue..]

0 comments: