Friday, November 26, 2010

jangan dikejar dan mengejar di sini

FRI, scmd, 10am-3pm

diselubungi perasaan rajin, jam 10 aku da terpacak kt level 1, admin building PP(T)SB. kelihatan staff finance dengan meriah membuat kerja. bagus! finance memang selalu datang ofis kala weekend. maybe sbb dah dekat dengan closing. scmd ada kak zai jek.

aku membuat kerja dengan tenang. memang best datang ofis weekend. takde orang kacau follow-up, takde org calling2, tenang jek. sambil makan roti dan biskut teddybear, aku membuat kerja dengan super pantas. menaip laju, minum air pantas, semua kerja pun jadi mudah. sambil buat kerja, dengar lagu2 fav. super best~~

tiba-tiba, terdengar mcm bunyi orang berlari di floor atas. dengan sangat kuat. sekali. dua kali. tiga kali. aku macam pelik, tp aku diamkan. malas nak layan. makin aku layan, makin aku takut. teringat cerita-cerita ofismate yang pernah kena kacau. apatah lagi kt plant minyak nih macam-macam cerita hantu aku dengar. aku bertabah. aku berdiam diri.

"Sape la yang lari-lari kat atas nih," kata K.Zai.
"Eh. K.zai pun dengar ke?"
"Kuatnya. banyak kali pulak tuh. takkan orang main kejar-kejar."

Aku cuak.aku pandang K.zai.

"Err.. K.Zai nak balik pukul berapa??"

*****

0 comments: