Monday, November 8, 2010

aku dan kawan2

penah x disaat korg sgt memerlukan pertolongan, korg xtau nk mintak ngn kwn yg mane satu??

well, hari nih aku nak kena hantar balik TX ke workshop sbb rase lain mcm lepas amik dia last week. but then, aku mcm x expect aku boleh xtau nak mintak tolong sape utk temankan aku. walhal, kalau diperhatikan, kwn2 aku boleh dikatakan agak ramai.

ada sebab kenapa aku berkeadaan begini. ada yg aku penah mintak tolong tp selalu menolak menyebabkan aku da malas nak mintak tolong. walhal, aku tak rasa pun yg aku selalu menagih simpati memerlukan pertolongan. ada pulak yg seswai di waktu bergembira jek. di waktu bersedih, tidak sudi menghulurkan tangan meringankan beban.

keadaan ini menyebabkan aku berfikir. berapa ramai kwn time menangis yg aku ada?? ya, kwn gembira mmg ramai. x dinafikan. adakah sebab aku bukan kawan yg baik  yg boleh dijadikan alasan yg kukuh utk dibantu?? mungkin juga. aishhh~

tp kalau ada yg mahu meminta tolong, jangan risau. aku akan berusaha utk penuhi selagi aku mampu. thanx kawan2 gembiraku!! kawan2 ketika sedihku, hanya Allah yg boleh membalas jasa kalian. thanx!! *HUGS*

4 comments:

Benedict Bernard said...

I have a good circle of friends. I choose sapa untuk kawan ketawa dan sapa untuk kawan menangis. SO far semua balance. Masa susah pun ada kawan yg tolong.

Kalau kita suka tolong orang masa orang susah, nanti bila kita susah mesti ada someone yg tolong kita balik.. life is a karma ;)

y.u.e said...

actually ade jek kwn2 menangis tp i jd segan sbb ape2 masalah i cari diorg. tp same goes to them laa. i emo sket kot smlm. rase lonely n mcm xde kwn. btw, thanx ya!

Unknown said...

akak pun hampir kena. Orang minta, kita dengan ikhlas tolong. Bila turn kita minta tolong, mcm2 alasan keluar. At last dia tolong jugak sbb kene ugut xnk tolong dia lagi nanti. Bukan tu aje, ade kwn yg dikala kita kesunyian [cewah..], mcm lyn xlayan je kita. Lastly, better xamek tau hal orang kalau org yg xamek berat pun pasal kita. Kecik ati dowhhhh....

y.u.e said...

btol.. kwn2 ofis x same mcm kwn2 zaman blaja kot.. susah sket laa.. tp xpe.. kalo org perlukan pertolongan, kita tolong ikhlas.. tp kalo xnak tolong kita pun xpe.. akan ada insan yg berhati mulia menghulurksn bantuan.. insyaAllah~