Sunday, February 6, 2011

washing machine

Bosan seh malam nih. sejak jam 5:30pm aku smpi di rantau laut nih, aku duk lipat baju jek smpi lani. maklum le, washing machine kt umah sewa nih rosak. so, nak taknak, terpaksa la aku mengusung beg yang super duper besar last wiken bawak balik umah. stock 2 minggu okeh. skrg penat melipat lak. ikut hati malas aku nih, rasa nak biar jek bersepah. tp nak buat cane. mmg da ditakdirkan aku lahir sebagai insan yg rajin, makanya aku lipat, lipat dan lipat lagi baju-baju ini.

Sejak washing machine rosak nih, byk mende yg aku belajar. antaranya :

1) Time nih la kita leh mengenal hati budi kwn. kwn baik kasi guna washing machine diorg tanpa byk kata. kwn berkira, hmmm susah sket kot. huhu~

2) Bersenam menyihatkan badan. Ini la peluang yg patut aku gunakan utk membina tubuh badan yg sihat. dgn ketiadaan washing machine, aku harus menyental baju2 sekuat hati. byk tenaga yg digunakan di situ. badan sihat, otak cerdas.

3) Baju-baju memerlukan kasih sayang yg cukup. Aku syg baju-baju aku!!

4) Betapa susahnya orang-orang zaman dulu membasuh baju. nak kena pegi sungai membasuh. berdepan risiko di ngap buaya, baju hanyut ke muara sungai dan diskodeng lelaki2 jahat ketika membasuh. aku bersyukur~~

5) Berterima kasih kepada yg mencipta washing machine. I lap U~~

6) Berdoa ada yang mencipta mesin melipat baju. sekian~~

0 comments: