Saturday, February 12, 2011

Sini Ada Hantu

Mlm td igtnya nak rehat2 di rumah memandangkan perut dah kenyang. Aku ngan Ila yg menemani sepanjang wiken dinner seawal jam 6ptg. tp kemudiannya menukar fikiran setelah yati dan shima mengajak kami berfoya-foya di Mesra Mall (MM).

Melangkah ke MM tanpa tujuan yg pasti. Sama ada bermain bowling, karok ataupun tgk muvi. Setelah shima ngan yati siap dinner, kami melangkah ke bowling. skali de tournament. giler ramai yg Q. yg paling xleh blah de yg Q gune nama Just In Bibi. rase nk sepak aje bola bowling no 11 smpi tergolek2. geram betol ngn lawak jenaka tersebut.

Kami tidak putus asa. kami berkeputusan utk karok. skali wiken xde free 1 hour. mksdnya, kalo mlm weekdays, RM 30 utk sejam, tp dpt free 1 jam. maka, RM 30 = 2 jam. tp kalo wiken, RM 30 = 1 jam sahaja. terasa rugi, kami berlalu ke TGV.

hmmm.. muvi yg ada cuma 3 i.i

a) shaolin
b) green hornet
c) sini ada hantu

memandangkan mlm udah lewat dan aku dah menonton a dan b, kami mengambil keputusan menonton c. masuk panggung, muvi da start lam 5 minit gitu. ouh aku da terasa bahang2 ketakutan.

Kalo korg penah tgk phobia thailand, cite sini ada hantu nih lebih kurang la. ada 3 cite hantu berlainan lam muvi nih. diorg ckp cite nih cite hantu seram komedi. tp 15 minit kt lam tuh, aku x mampu gelak dan xtau nk gelak part mana. 2 cite hantu pertama kurang unsur lawak dan cerita ke-2 siyesly aku tgk ngan tudung yg menutupi  mata. aku hanya baca subtitle dr celah2 tudung sbb cite second gune bahasa cina.
[tp diorg kata langsung xseram.. TT.TT]

Part lawak adalah part narrator yg duk banding2 cite hantu mana paling takot dan diorg mmg berjaya buat semua org tergelak. termasuk aku. part nih jek pun yg aku tgk. hehe. Pencerita merupakan seorg melayu dan seorg chinese yg memandu van mayat yg mengandungi mayat seorg uncle. diorg pun x terkecuali drpd hantu. huhu~

yg paling best cerita no. 3. cerita psl asrama SBP boys school. pasal dak2 laki takot nk g toilet mlm2 siap berak dan kencing lam plastik. dengarnya sekolah diorg mlm2 ada hantu jepun. takut gak tp byk part klaka.
[aku rasa seram gak tp diorg ckp langsung x. TT.TT]

tgh layan x layan sgt muvi tuh, hp aku terjatuh kt bwh seat. aku tunduk bwh mencari hp. cuba teka apa yg aku nmpk?? jeng3!! seram siot time nk jenguk ke bwh tuh. lam muvi kn selalu jek bila jenguk ke bwh, ada ............... kan2?? skali bila aku jenguk bwh seat, hmmm.. ada hp jek. hehe~~
tiket wayang harga 11 hinggit (tax la mahal nih.. sengal!!), tp aku rasa aku patut byr 2 hinggit jek berdasarkan bilangan part yg aku tgk. tp still member2 lain tgk cool jek. aku rasa aku nih penakut sgt laa. aku xleh tgk cite hantu. huuuuu~

*****
Time nonton, Shima bengang ngan aku sbb aku duk tarik2 baju dia. TT.TT.. aku bukan sengaja. =(

0 comments: