Monday, December 19, 2011

Fire Alarm Bangang

Hello hello hello..

Maaflah boss. sy update blog jap masa office hour. alaa kira fair je laa. bkn selalu. sy pon keje everyday smpi mlm w/o OT. huhu.

Knape aku mcm x sabar nk update blog? siap curi sket masa time office hour tuh. padahal aku calon pekerja cemerlang yg baik dan sopan kot. sbbnya, aku x sabar nk share cite yg jd kt aku pg td. hehe.

Begini ceritanya ...

Tgh aku duk khusyuk buat BIA td, tiba2 aku dgr bunyi fire alarm kt level aku. memandangkan aku di level GM and CEO, level aku nih mmg didesign khas utk org2 atasan (aku org bawahan jek). Mksdnya, level aku nih sunyi sepi dan x ramai org spy top management boleh buat keje dgn nyaman dan tenang. department aku pon ada dalam 5 org jek pon. boss ngan collegue aku g meeting, meninggalkan aku keseorangan. So bila dgr bunyi alarm, aku siyesly terkejut beruk. beruk pon x terkejut mcm aku.

So, aku turun tangga smbil bwk phone xtau mana nk tuju sorg2. aku turun level 2 sbb ada ramai kwn kt sana. Bukak jek pintu level 2, aku nmpk ada sorg mamat nih tgh pegang mug duk buat air. Mamat nih aku ckp mmg muka supermodel laa. tinggi bagai. sportsman. aku dgn muka menggelabah dan terkejut takot2 aku ckp ngan dia.

'Errr.. kt level 3 ada dgr fire alarm. aku sorg2 kt atas. aku xtau nk buat ape nih,' kata aku.

Mamat tuh agkt sebelah kening mcm Anuar Zain punya kakak yg mnyebabkn aku rasa pelik dgn sikap kurang prihatin beliau. tp disebabkan aku bijak bestari, aku dgn pantas mcm dpt meneka.

'Errr.. alarm testing ke?' Buat muka comel.

'Ye laa. Kan td ada announcement. ko nih lawak laa,' jawab dia dgn muka xleh blah. Demmmm!!

'Ouh..' Tanpa tunggu lama, aku angkat kaki. Laju aku lari naik tangga sambil dalam hati menyumpah2. Sumpah x dgr announcement. Korg tau td aku lari laju nk mamp*s smpi mcm x pijak tangga. Shoottt!!

P/s : Cuma berharap mamat tuh x cite kt sape2 psl aku menggelabah td. Kalo x hbs laa imej cool yg aku bina sejak 3 tahun lepas. Demmmm lagi.

3 comments:

Anonymous said...

nurul nurul.....mcm taU je sape mamat tu...hehehe

Unknown said...

norooooolllll...!!!!
itu bukan salah fire alarm, tapi salah kamooo...hahaha

y.u.e said...

senpai!!! hahahaha. bkn. salah sound system kt level sy. sbb tuh x dgr announcement. huhu.