Tuesday, December 27, 2011

Berlaga gila

Ada benda x best happened to me today. Mmg shocked habislah. Ada sorg kakak nih dia cakap yang seorang kawan yang aku sgt percaya, yang aku anggap ala2 my bff walaupun beliau adalah seorg lelaki, mengata aku kt belakang. Aku siyesly ckp mmg terperanjat habis. boboy pun x tanjat mcm nih.

Apa perasaan aku masa tuh?? Well. Rasa mcm belakang kena tikam dengan pisau rambo. Siyesly. Sbb org yg di depan ko bermanis mulut, baik, OK etc tp kt belakang ko mngata. bkn takat tuh jek, kwn2 lelaki dia yg lain pun turut mngutuk aku secara besar-besaran. Menurut akak tuh laa.

Sebagai seorang gadis yg sgt naif, sensitif, comel etc, aku menangis lepas aku dapat tau. Sebab aku rasa mcm no point buat baik dgn org dan rasa mcm kt depan ko org bukan main baik, tp belakang ko org mengutuk, mengata dan mengeji.

Sambil nangis aku duk pikir kt manalah silapnya aku. Apa yg aku dah buat sampai mngundang org mengutuk aku secara berjemaah. kwn baik aku lak tuh. Aku ngadu la kt seorg akak lain psl masalah nih. Terus akak tuh call mamat tuh. 

And you know what?? Minah yg bercerita td mereka cerita. Dia boleh twist apa yg mamat nih cakap sampai benda tuh nampak sgt buruk. Dan dia boleh pulak libatkan lelaki2 yg lain yg xde kena mengena dlm kehidupan aku yg low profile.

Mamat tuh sendiri siap dtg jumpa aku explain. Aku mmg sedih sgt laa. Sbb penat pikir aku mmg x jumpa benda yg aku buat org sakit hati. Maklumlah org baik.Cet!

Tak kisahlah. Janji keadaan yang keruh dah dijernihkan within 24 hours. Takde la aku berburuk sangka dengan kawan aku sampai berhari2 at least. Aku xde laa berdendam dgn akak tuh sbb mereka cerita, tapi lepas nih aku akan lebih berhati-hati. Tak sangka ada jugak insan yg nk melaga-lagakan aku dgn kwn.
P/s : Aku mcm x percaya bila akak tuh bercerita pasal kwn aku. Tp bahayanya sebuah fitnah. Boleh meruntuhkan sebuah persahabatan. Dan jangan mudah percaya kata-kata bodoh orang. Percaya terhadap sahabat adalah lebih baik. Paling pelik adalah apabila akak tuh ckp aku menjadi topik perbualan lelaki2 lain. Itu adalah perkara yang sedikit mustahil. Aku x hot kot kt ofis. Hahaha.



0 comments: