Tuesday, January 18, 2011

sentuh dan pergi

Tol Sungai Besi, 15/1/2011

Aku nih x penah ada kad touch-n-go. oleh sebab ituh, tiap kali aku nk byr tol, aku akan Q pnjg2 kt lorong tunai. nak dijadikan cerita, pd tarikh yg dinyatakan di atas & di tol yg dinyatakan di atas juga, aku memandu TX menuju ke arah lorong tunai tuk collect tiket tol. 

Namun, dgn konfiden, sorg kwnku berkata, "Nurul, xpe. kite ade kad touch-n-go" sambil beliau mencari2 kad tersebut di dalam purse.

Aku terus menukar haluan ke lorong touch-n-go yg kosong xde satu buah kereta pun. masuk jek lorong tuh, terus kereta lain berduyun2 Q kt blkg kete aku. suka benor diorg nih folo aku. entah apa yg diorg nak pun aku xtau. cet!!

Aku bukak tingkap TX, ready nk sentuh dan berambus. tp member aku nih mcm terkebil-kebil lg mencari kad yg diwar2kan td. ada laa dalam 3 minit mencari. kereta2 belakang dah hon bertalu-talu. mklum la. kata lorong touch-n-go, tp lame gler kne Q sbb xtau apa kete kaler putih plat TX buat kt depan tuh. aku tgk org belakang da mcm angkat2 tangan ala2 karam singh walia menyumpah seranah. Aku da start menggelabah. Hon makin bingit.

Dgn slumber member aku ckp, "Nurul, kad kite hilang. Xde. Biasa ada jek lam purse nih."

Hah. Aku blur. Aku tak suka keadaan ini!!!

*****
Teka-teki :
Kalo korg lam situasi aku, apa korg buat??
a) Reverse kete perlahan2 sambil berharap semua kereta akan reverse perlahan2 juga
b) buat2 sawan sambil membuihkan mulut lalu pengsan
c) Menjerit mintak tolong
d) Tarik tudung member itu
e) Karok lagu Faizal Tahir beramai-ramai

1 comments:

Anonymous said...

hahah..