Sunday, January 2, 2011

laut dan ombak

[Entry yg patut di post pada 12 Dec 2010 =p]

today is adik's birthday!!  12 Dec is just a nice date. huhu~ he's already 9 [aku still suap dia makan kadang2.wahhh aku seorang kakak yang terlampau memanjakan adik bongsunya. harus berubah!!]

aku call dia hari nih. just to wish him happy birthday. tapi becok lak mulut dia bercerita.

'K.Nurul, pantai yang selalu kita mandi tuh dah x selamat. ada orang mati lemas. 2 orang. 3 lagi hilang.'

aku terdiam. rasanya dah 3 minggu sejak kitorg mandi kat pantai tuh. hari yang sama kitorg mandi tuh pun ada sorg bdk darjah 6 mati lemas. walaupun bkn kat pantai yang sama, tp dia lemas pada waktu yang sama masa kitorg mandi-manda x igt dunia. dalam diam, aku bersyukur. mintak dijauhkan dari perkara2 yg tidak diingini ya Allah.

Skrg Tganu musim tengkujuh. Memang x bagus pun mandi laut time nih. ombak besar menggila. Time aku mandi ri tuh pun ombak besar x ingat. tp mandi jugak sbb kt pantai tuh mmg ramai org mandi. pantai landai dan banyak batu2 besar. 

Tapi masa mandi ri tuh pun aku macam cuak. sbb aku x pandai berenang. adik2 aku pun sama. aku jadi takut bila pk kalau adik2 aku ditelan ombak, apa yang patut aku buat??

ouh. bulan disember jangan mandi laut di pantai2 Tganu. Tolonglah jangan~

0 comments: