Monday, December 6, 2010

kebenaran kadang2 memeritkan

sejak form 5, tinggi aku x berubah. kali last aku ukur kalo x silap 151cm. tp, tiap kali isi form, aku selesa menggunakan angka 153cm. xtau knape. mungkin dengan harapan tinggi aku akan makin bertambah dari hari ke hari mencecah 153cm. dari matrix sampai ke U, aku guna angka bertuah itu. ikot hati nk guna 5' 8" tp apakan daya, jauh sgt bezanya.

sehinggalah..

beberapa minggu sebelum report duty, aku ke klinik panel utk medical checkup. bila nk ukur tinggi aku mcm.. 'hmm.. 151cm la aku lepas nih..' 
kakak pembantu klinik berhati2 mengukur tinggiku tanpa menghiraukan sebak di dadaku. cet keji!!

dengan lantang beliau bersuara, '150cm!!' kwn beliau mencatat.

hati menangis x berlagu. sejak bila aku sebenarnya hanya 150cm?? why?? why??

0 comments: